Table './kanunidb/ipsay' is marked as crashed and should be repaired Support » Grup Sürüş Teknikleri | Kanuni

Grup Sürüş Teknikleri

Bu

                                     Grup Sürüş teknikleri

Grup sürüşleri keyiflidirler, fakat aynı zamanda kurallı sürüşlerdir. Kuralsız bir sürüş, grup sürüşü yerine “çete” sürüşü haline gelir ve
hem kendimize hem de çevremize zarar verme ihtimalimiz artar.

Güvenliğimiz için aşağıda dikkatinize sunulmuş konuları öğrenmenizi ve grup sürüşlerinde bu hususlara dikkat etmenizi rica ederiz.

Grup Sürüş Kuralları

Unutmayınız: “Grup sürüşü için tam donanımla, dolu depoyla, doğru lastik basınçları ile katılımınız esastır”

Hareketten evvel; durulacak yerler ikmal noktaları, gidilecek yol hakkında gruba temel işlemler ve şekillendirmeler hakkında bilgilendirme ve hatırlatmalar yapılır. Lütfen bu sürüş öncesi konuşmalarını dikkatle dinleyiniz.

Eğer sürat, keskin viraj, vs. gibi özel endişeleriniz varsa muhakkak Grup Liderine bilgi verin.

Eğer grubu varış noktasından önce terk edecekseniz muhakkak hem Grup Liderine, hem de Grup Artçısına bilgi verin. Ayrıca grupta önünüzde ve arkanızda olacak sürücülere de bilgi verin ki, bir problem olduğunu düşünmesinler.

Genel Kurallar

Grup sürüşlerinde sürücüler grup içinde sollama yapamazlar. Kaza tehlikesi hariç sürüş sırası bozulmaz. Eğer gerekirse mola yerinde yeni sıralama yapılır.
Mümkün olan her yerde Fermuar düzeninde seyir edilir. Bu şekilde yolda daha az yer kaplanır, diğer araçların araya girmesi zordur ve Öncü daha rahat bir şekilde grubu kontrol eder.
Artçısı olan motosikletler fermuar düzeni sürüşte sağ tarafta konumlanırlar.
El İşaretleri

Her sürücü önündeki sürücü tarafından yapılan el işaretini tekrarlayarak grubun arkasına önden aldığı bilgiyi geçirmelidir.

STOP, SOLA DÖNÜŞ, SAĞA DÖNÜŞ, YAVAŞLA, HIZLAN, TEK SIRA, FERMUAR DÜZENİ, DÜZENİ SIKLAŞTIR şeklinde listelenebilecek el işaretlerini bilmiyorsanız sürüşten önce grup liderinden öğreniniz.

Grup Sürüşünün Genel Kuralları

Grup Park Ediş Biçimi

Düzenli bir şekilde park etmek grubun en hızlı ve güvenli şekilde trafikten çıkarak park haline geçilmesini sağlar, ancak daima park etmeyi beklerken trafiğe maruz kalacak sürücüler olabilir.
Eğer yer müsaitse her sürücü park edeceği yerin önüne gelerek geri geri park yerine girmelidir. Bu hayli hızlı yapılabilir, çünkü hiçbir sürücü bir diğerini beklemek zorunda kalmayabilir.
Eğer grubun en sonundaysanız ve parketmek için akan trafikte beklemek zorundaysanız bir tur atarak vakit geçirin ve sonra tekrar park yerine geliniz.
Sürüş Teknikleri

Grup sürüşünde en önemli hatalardan biri, bakışınızı önünüzdeki motorun stop lambasına ya da arka tekerleğine kilitlemektir. İleriye yani gitmek istediğiniz yere bakmaya çalışın.
Önünüzde giden motorla aranızdaki mesafe mümkün olduğu kadar yakın, ama aynı zamanda güvenli duruş mesafenizde olsun (2 Saniye kuralı),
Trafik ışıklarından ve geçitlerden hemen geçebilmek adına, bu noktalara yaklaşırken grubun birbirine daha da yaklaşması gerekebilir. Grubun sürati yavaşladığında durabileceğiniz mesafe kuralını ihmal etmeden birbirinize yakınlaşarak geçiş yapınız.
Gruptaki her sürücü, bir arkasındaki motor ve sürücüden sorumludur. Bu şekilde öndeki her sürücüye bilginin anında ulaşmasını ve ona göre önlem alınması garanti altına alınır.
Sürüş Yerleşimi Ve Bireysel Konumlanmalar

Standart iyi hava şartlarında fermuar düzeni uygulanır. Öndeki motorla aranızda 2 saniye çaprazınızdaki motor ile aranızda 1 saniye mesafe bırakılır.
Lider gurubun başında olmalıdır ve gidiş hattının merkezinin solunda sürüş yapacaktır. Grup artçısı grubun arkasında olur.
Yeni üyeler, misafirler ve tecrübesi az sürücüler gurubun ön tarafında liderin hemen arkasına yerleştirilir.
Her sürücü bir sonraki hedefe varıncaya kadar başlangıç pozisyonunu muhafaza eder. Bu sürücülerin önlerindeki ve arkalarındaki sürücülerin sürüş alışkanlıkları ve davranış biçimlerini tanımasına yarar. Bilhassa yeni tecrübesiz sürücüler için bu çok yaralıdır.
Bazı şartlar oluştuğunda lider gurubun tek sıra formasyonuna geçmesini talimatını verebilir. Bunun işareti sol kolun tek parmak açık yukarıya kaldırılıp tutulmasıdır.
Bu işareti gördüğünüzde önünüzdeki sürücüden güvenli bir mesafe geri kalarak tek sıraya girin. Soldaki sürücüler sağ sıradakilerin önüne girerler.

Eğer Road Captain motorların birbirine daha yakın seyretmeleri gerektiğini düşünüyorsa (ki bu genellikle Tail Gunner tarafından uyarılır), sol kolunu kaldırarak elini sürekli açıp kapar. Tüm sürücüler bunu tekrar ederek motor aralarındaki gereksiz mesafeleri kapatırlar. UYARI: Bu işaret her sürücü tarafından başlatılabilir. Tehlike arzedecek herhangi birşey gören her sürücü eliyle onu işaret eder. Takip eden tüm sürücüler bunu tekrarlayarak tehlikeden kaçınırlar.

Hat Değiştirmek Ve Sollamak:

Tek yönlü otobanlarda fermuar düzeni normal olarak muhafaza edilir.
Lider pozisyonunu muhafaza ederek hat değişimi için işaret verecektir.
Tüm sürücüler pozisyonlarını muhafaza ederek işareti arkalarına iletirler.
Grup artçısı ilk güvenli pozisyonda hat değiştirerek liderin hattın açık ve korunduğunu görmesini sağlayacaktır. Lider grup artçısını aynasından kontrol ederek hat değiştirdiğinden haberdar olmalıdır. Grup artçısı formasyonun arkasında herhangi bir araba olmadığından emin olmak için başı ile omuz üzerinden arkasını kontrol eder.

Formasyon liderin beni takip edin tavrı üzerine değiştirilir. Lider el işareti verir, ilk olarak kendisi değiştirir ve gurup sürücüleri önden arkaya doğru sırayla hat değiştirirler. Grup artçısı dışında liderden önce kimse hat değiştirmemelidir. Hat değiştirirken omuz üzerinden başınızla bakarak arka kontrol mutlaka herkes tarafından yapılmalıdır. Uygun, güvenli aralar muhafaza edilmelidir. Trafiğin müsait olduğu zamanlarda lider sinyal verip hat değiştirme yapabilir.

Trafik Işıkları Ve İşaretleri:

Kırmızı ışık hattında fermuar düzeninde kalmayıp sürücüler kırmızı ışığı gördüklerinde çiftli sıra oluşturmak için sağındaki ya da solundaki motorun yanına çekmelidirler. Fermuar düzeninde kalınmamalıdır. Işık değişince bir defada ikişerli gruplar olarak hareket edip kavşağı geçince tekrar fermuar düzenine geçilmelidir.

Grup dur işareti ile karşılaştığında gene yan yana ikili sıra oluşturulmalı, fermuar düzeninde kalınmamalı ve durduktan sonra kalkış ikili grupların sırayla eş zamanlı hareketleri olarak gerçekleştirilmelidir. Kavşak geçildikten sonra fermuar düzenine tekrar geçilmelidir.

Bu ikişerli eş zamanlı geçiş düz ya da dönüşlü kavşaklarda aynıdır değişmez.