Motosiklet Kullanma Teknikleri: Virajı Almak

Img 5513

Motosiklet Kullanma Teknikleri: Virajı Almak

 

Bir çok motor kullanıcısı için en korkulu anlardan birisidir viraj almak. Ama virajları almaya başladığınızda da size verdiği zevkten vazgeçemezsiniz. Bu yüzdendir ki birçok sürücü içinse sürüşün vazgeçilmezlerindendir virajlar. Peki bir virajı almaya karar verdiğimizde ne yapmalıyız?

 

Rahatla:

Öncelikle rahat olmalısınız ve bunu virajın her noktasında korumalısınız. Siz motorun üstünde ne kadar rahat olursanız motorda o virajı o kadar rahat alacaktır, buna emin olabilirsiniz. Sizin gerginliğiniz siz farkında olmasanız da motoru yönlendirmenizde size karşı koyacak ve virajı alırkenki en büyük düşmanınız haline gelecektir. O yüzden virajın her noktasında “ RAHAT” olmalısınız.

 

Yavaşla:

Hızınızı ve vitesinizi viraja göre önceden ayarlamalı ve virajı almak için gerekli görüş açısını yakalamak için uygun anı beklemelisiniz. Viraj içinde yapmaya mecbur kalacağınız her düzeltme sizi riske sokabilir. Viraj içinde yavaşlama amaçlı fren kazaya sebep olabilir.

 

Bak:

Viraj çıkış noktasına doğru kesin bir bakışınız olmalı, tamamıyla oraya bakmalısınız. Bu arada etrafınızda ki oluşabilecek tehlikeleri önceden görmek için geniş bakış açınızı kullanın. Yani bakmayın ama görün. Unutmayın ki “MOTORUNUZ SİZ NEREYE BAKARSANIZ ORAYA GİDER”.

 

Yatır:

Sağ yada sol viraj hangisine dönecekseniz dönün o taraftaki elciği ileri ve aşağı doğru bastırın. Yani sağ viraja girerken sağ elinizle sağ elciği aşağı ve ileri doğru, sol viraja girerken sol elinizle sol elciği aşağı ve ileri doğru ittirin. “ZIT YÖNLENDİRME” tekniği dediğimiz teknik işte budur.

 

Gazla:

Gaz vermekten korkmayın,virajın uygun yerinde ve uygun seviyede verilen gaz sizin viraj almanızı kolaylaştıracaktır. Gaz verirken bunu yumuşak bir şekilde ve yavaşça yapmalısınız. Kabaca gaz vermeye virajın tepe noktasında başlayabilirsiniz. Bu motorda ki titreşimleri, dengesizlikleri, motorun gezinmesini, sarsıntıyı engellemede ve viraj çıkışında motorunuzu dikleştirmekte size yardımcı olur. Unutmayın ki bunu yumuşak ve yavaş bir şekilde yapmalısınız. Dikkat etmeniz gerek bir diğer husus ise gaz verdiğinizde motorunuzu dikleştireceğiniz viraj çıkışına kadar olan kısımda motorunuzu gerekli yatış açısında tutmak için elciklere daha fazla güç uygulamanız gerekebilir. Buna hazırlıklı olmalısınız.

Ve işte siz farkında olmadan viraj bitti bile....